Burd - Levering samme dag som du bestiller!

Burd Delivery

Burd Delivery - Ofte stillede spørgsmål

Her kan du finde svar på alle de mest stillede spørgsmål omkring levering med Burd.

Vi håber du bliver glad for leveringen :)

Hvor hurtigt leverer Burd Delivery?

Burd Delivery leverer stort set samtlige pakker samme aften, som de er bestilt. Burd Delivery har dog også en mulighed for normal aftenlevering; så hvis du bestiller efter kl. 12, leverer Burd Delivery pakken aftenen efter.

Hertil tilbyder Burd en service, de kalder Vælg Leveringsdag, hvor du selv kan bestemme, hvilken af de næste fire hverdage, de gerne vil have din pakke leveret. Vælg Leveringsdag sendes pr. SMS til dig, efter forsendelsen er oprettet.

Hvor stor en andel af pakkerne formår Burd Delivery at levere?

Burd Delivery’s leveringsrate på førstegangsleveringer er 95-97% og på andendagsleveringer er den 99,9 %. Dette er et gennemsnit baseret på pakker fra alle Burd Delivery’s partnere.

Hvad sker der med pakken, hvis jeg ikke er hjemme?

Såfremt du ikke er hjemme, og Burd's bud efter at have ringet to gange til dig, stadig ikke kan komme af med pakken, tager de pakken med tilbage til deres lager. Burd Delivery forsøger altid at levere pakker to gange, og hvis pakken er til en virksomhed, ringer de dig som regel op. Hvis pakkerne herefter stadig ikke er blevet leveret, og Burd Delivery stadig ikke kan komme i kontakt med dig, sendes pakken tilbage til WakuWaku.

Hvor leverer Burd Delivery?

Burd Same-Day levering

Burd Delivery leverer samme dag til disse postnumre på Sjælland: 800-3070, 3400-3480, 3500-3600, 3650-3670, 4000-4040, 4130, 4320, 4600-4623, 4681.

Ved bestilling tirsdag - fredag før kl. 12:00 leveres samme dag mellem kl. 18 og 22. Bestilles der lørdag - mandag eller efter kl. 12:00 tirsdag - fredag, leveres næstkommende hverdag mellem kl. 18 og 22. 

Burd Next-Day levering

Burd Delivery leverer næste dag til disse postnumre på Fyn og i Jylland: 5000, 5200-5270, 5320, 5500, 6000, 7000, 7100, 7120, 8000, 8200-8270, 8310-8340, 8361-8362, 8381, 8462, 8520-8530, 8541, 8464, 8670, 8600.

Ved bestilling tirsdag - fredag før kl. 12:00 leveres næste dag mellem kl. 18 og 22. Bestilles der lørdag - mandag eller efter kl. 12:00 tirsdag - fredag, leveres næstkommende hverdag mellem kl. 18 og 22. 

Du kan også se et kort over Burd's leveringsområde her:

Hvor stor en del af pakkerne leveres på cykel?

Burd Delivery ønsker at levere så stor en del af deres pakker som muligt på cykel. Cykel-levering har dog nogle naturlige begrænsninger, såsom vægt samt størrelse på pakkerne. I dag leverer cykler kun pakker under 1 kg, og de kan maksimum have 11 kg med.

Det svinger derfor meget, hvor mange pakker, cykler leverer, men det ligger gerne på omkring 16 % af alle pakker – dog omkring 55 % af alle pakker i København (postnummer 1000-2300).

Hvilke pakker leveres på cykel?

Alle pakker til København (postnummer 0-2300) på under 1 kg og total cm3 på under 7200. Hertil er Burd begyndt at levere pakker på cykel i Aarhus C.

Hvad gør Burd Delivery for at mindske CO2-udledningen?

Burd Delivery har flere tiltag, der skal formindske udledningen af CO2.

De leverer således så mange pakker, som muligt, på cykel. Hertil benytter de også privates eksisterende køremønstre til afhentning af pakker fra lagre: Burd ansætter således private, der kører forbi både vores lager og Burds, til at lave en afhentning, og dermed betydeligt mindske forureningen på afhentningen. Slutteligt har Burd udviklet et værktøj til ruter, så chaufførerne ikke blot slutter så tæt på deres hjem som muligt; men også kører så effektivt som muligt.

Hvornår ankommer min pakke?

Burd Delivery leverer pakker alle hverdage fra kl. 18.00 – 22. Hvis du har valgt at få din pakke leveret med Burd, vil du modtage en SMS mlm. kl. 18 og 19 med bekræftelse på, at vi leverer din pakke i aften. Såfremt Burd ikke har modtaget din pakke fra WakuWaku, vil du modtage en SMS om dette. SMS'en indeholder et halvanden times interval for hvornår forventes leveret. Du kan dog live tracke buddet og se det præcise leveringstidspunkt, i live trackeren. Vær opmærksom på at tidspunktet der står i SMS teksten, kan ændre sig, såfremt buddet indhenter eller mister tid. Derfor opfordrer vi også til at holde øje med livetrackeren.

Kan jeg spore min pakke? Har min pakke track-and-trace?

Du kan benytte T&T her. Du skal blot indtaste det forsendelsesnummer, du har modtaget på email. Burd har ligeledes live-tracking, som de sender med i en SMS, så du kan se præcis, hvor buddet er henne.

Hvem leverer min pakke?

En af Burd Delivery’s ansatte vil komme med din pakke. I den SMS, de sender en halv time før levering, vil du se navn + billede på dit bud.

Alle Burd's bude og pakker er forsikret, og alle bude er ansat på kontrakt ved Burd. Det betyder, at Burd betaler moms, skat, feriepenge og hele molevitten :) 

Kan jeg kontakte mit bud?

Ja. I den SMS, du modtager en halv time før levering, kan du via linket ringe/skrive til dit bud, som kommer med pakken. Det kan for eksempel være, hvis du ikke er hjemme, men gerne vil have, at pakken stilles ved din trappe, i dit skur, el.lign.

Hvad sker der med min pakke, hvis jeg ikke er hjemme?

Burd's bud ringer altid til dig to gange, hvis du ikke åbner døren. Hvis du ikke er hjemme, forsøger buddet at aftale et sted, Burd kan stille pakken. Hvis dette heller ikke er muligt, tager deres bud pakken med tilbage, og de forsøger at levere pakken igen næste hverdagsaften. Burd forsøger altid at levere pakkerne to gange, og hvis det stadig ikke er lykkes, og de ikke kan komme i kontakt med dig, så sender de pakken tilbage til WakuWaku. Herefter kontakter vi dig omkring pakken.

Ringer Burd til mig, når de er ved min dør?

Ja, hvis du ikke åbner døren, når vi ringer på, forsøger Burd buddet at ringe dig op. De ringer altid to gange.

Hvorfor skal jeg rate/vurdere buddet?

Burd Delivery har mange bude ansat, hvoraf næsten alle arbejder deltid. Ved at rate buddet hjælper du Burd med at sikre, at deres bude altid leverer en god service.

Bude, der får dårlige ratings, bliver oplært igen. Alle 5-stjernede ratings belønnes med en lille bonus på 3 kr., så husk at sende en rating hvis dit bud har gjort det godt - det betyder meget for buddene <3

Kan jeg ændre min adresse?

Det kan du i al fald. Du skal blot sende en mail med det navn, pakken er bestilt i, samt den nye adresse til support@burd.dk

Jeg har haft en dårlig oplevelse. Hvad gør jeg?

Du kan altid skrive til support@burd.dk eller ringe til Burd på +45 92 45 17 77. Burd lytter til dine oplevelser, så de kan lære af fejlene og gøre det bedre næste gang :)

Jeg har ikke modtaget min pakke.

Hvis du skulle have modtaget din pakke, men ikke har fået den, bedes du sende Burd en mail på support@burd.dk

Kan jeg ringe til Burd, hvis jeg har brug for hjælp?

Det kan du i al fald. Burd's telefonnummer er +45 92 45 17 77

alkohol

Salg af alkohol hos wakuwaku.dk sker i henhold til gældende dansk lovgivning. Personer skal være fyldt 18 år for at købe tobak og drikkevarer med en alkoholvolumenprocent på 16,5% og være fyldt 16 år for at købe drikkevarer med en alkoholvolumenprocent der er lavere end 16,5%. Ved gennemførelse af ordrer erklærer Kunden at være bekendt med gældende lovgivning om salg af alkoholdige drikkevarer og tobak. Alkohol bør nydes med omtanke.