Handelsbetingelser

HANDELSBETINGELSER

Disse handelsbetingelser er gældende for al handel med privatkunder hos WakuWaku.

WakuWaku shoppen ejes og drives af Janax A/S

Varesortiment

Vores varesortiment består primært af asiatiske fødevarer, såsom ris, soja, eddike, krydderier, saucer spiritus, øl, sake, vin, sodavand mm.

  • Du skal være minimum 18 år for at købe alkohol over 16,5%
  • Du skal være minimum 16 år for at købe alkohol over 1,2%

Persondata

Når du afgiver en ordre på wakuwaku.dk, skal du oplyse dit navn, adresse, email og telefonnummer. Vi skal bruge disse oplysninger for at kunne levere din bestilling til dig.
Læs om vores datasikkerhed og GDPR her

Alle oplysninger som WakuWaku registrerer for at kunne behandle din bestilling, behandles fortroligt og i henhold til persondataloven. Af hensyn til vores bogføring, skal vi gemme disse oplysninger i fem år. Oplysningerne vil ikke blive solgt, videregivet eller på anden måde overdraget til tredjemand.

Som registreret hos WakuWaku, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven, og henvendelse i forbindelse hermed rettes til den dataansvarlige hos WakuWaku.

Oplysningerne opbevares ikke krypteret og transmitteres ikke krypteret.

Den dataansvarlige er Jan Jørgensen, der kan kontaktes via kundeservice.

wakuwaku.dk anvender cookies til at gemme de varer, du lægger i indkøbskurven.

Fejl

Der tages forbehold for eventuelle fejl i tekster og priser.

Kundeservice

Vores kundeservice kan kontaktes på telefon 71992590 eller på email info@wakuwaku.dk

Bemærk at vi kun besvarer telefon og email indenfor vores åbningstid.

BETALINGSBETINGELSER

Betaling

Du kan betale med følgende betalingskort: Dankort, Visa og Visa Electron.

Din betaling hæves, når din bestilling er afsendt.

Sikkerhed

For at beskytte dine kortoplysninger vil du ved indtastningen af kortoplysninger blive ført over til en betalingsside leveret af ePay A/S - der er certificeret til at håndtere betalingsdata, og ePay A/S sørger for, at alle oplysninger behandles krypteret, så hverken WakuWaku eller andre kan få adgang til dine kortoplysninger.

Kvittering

Når din betaling er godkendt hos WakuWaku, vil du få en ordrebekræftelse på email. Hvis en faktura ønskes, bedes du henvende dig til kundeservice og oplyse ordrenummer.

Priser

Alle priser er angivet i danske kroner og er inklusiv moms og alle afgifter.

På din ordrebekræftelse vil du kunne se den pris, vi tager for levering. Ligesom du vil kunne se eventuelt gebyr for betaling.
Priserne opgivet på hjemmesiden er dagspriser og opdateres løbende.

Gebyrer

Leveringsgebyr er inkl. moms.
Kortgebyr afhænger af kortypen og beløbsstørrelse. Nedenstående gebyrersatser gælder for betaling med firmakort udstedt inden for eller uden for EU/EØS samt private betalingskort udstedt uden for EU/EØS:

Dankort og Visa/Dankort: op til 1,74 DKK.
Dansk udstedte Visa og Visa Electron: 1,88 % af transaktionsbeløbet.
Udenlandsk udstedte Visa og Visa Electron: 3,69 % af transaktionsbeløbet, dog minimum 2,44 DKK.

LEVERINGSBETINGELSER

Levering

WakuWaku leverer i hele Danmark, og vi kontrollerer din adresse, når du bestiller, så vi er sikre på, at du bor i et område, hvor vi leverer.

Når du bestiller, kan du notere i kommentarfeltet, hvis der ønskes anden levering end 1-2 arbejdsdage. Vi tager dog forbehold for uforudsete forhindringer, såsom trafik- og vejrforhold og andet, der gør, at vores bude måtte blive forsinkede.

Kan vores bud ikke levere varerne, f.eks. ved forkert oplyst adresse, og heller ikke få fat i dig på telefonen, tager han varerne med tilbage. Du vil blive opkrævet leveringsgebyret (også ved anvendelse af rabatkupon) og eventuelt kortgebyr. Du får herefter returneret pengene for varerne. Pengene vil blive sat ind på din konto.

Bestilling

Prisen for fragt starter på DKK 49,- inklusiv moms. På ordrer over DKK 399,- tilbydes gratis fragt.

Du skal være minimum 18 år for at købe alkohol over 16,5 %, og du skal være minimum 16 år for at købe alkohol over 1,2 %.

Varelager

WakuWaku kontrollerer i forbindelse med ordreafgivelsen, om der er tilstrækkeligt med varer på lager. Der kan efterfølgende opstå situationer, hvor vi må kassere varer på lageret, hvis varernes kvalitet ikke lever op til vores krav. I denne situation vil vi ikke kunne levere alle de ønskede varer.

FORTRYDELSESRET

Bemærk at der ikke er fortrydelsesret på fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug. Køb af andre varer kan fortrydes indenfor 14 dage ved meddelelse via email til kundeservice, som vil oplyse dig om en adresse du skal returnere varerne til. Du har herefter 14 dage til at sende varerne tilbage til WakuWaku.

Når WakuWaku modtager varerne vil du få refunderet varernes fulde pris, dog reduceret for eventuelle værdiforringelser. Har du udelukkende bestilt varer omfattet af fortrydelsesretten, og sender du samtlige varer retur vil du også få både den fulde leveringspris samt det fulde betalingsgebyr tilbage. Du skal dog under alle omstændigheder selv afholde alle udgifter for transport af varerne tilbage til adressen oplyst af kundeservice. Kontaktinformationer findes under afsnittet kundeservice.

Reklamation

Modtager du en vare, der mod forventning ikke svarer til det ønskede, skal du hurtigst muligt og senest 3 dage fra modtagelse af din vare, gøre os opmærksom på det, via email eller telefon, så vi kan rette fejlen. Kontaktinformationer findes under afsnittet kundeservice.

Der kan være tilfælde, hvor WakuWaku har brug for at få tilsendt den defekte vare, så vi kan videresende den til vores leverandør. I sådanne tilfælde afholdes udgifter til transport naturligvis af WakuWaku.

På varer, der ikke er til husholdningens løbende forbrug, har du to års reklamationsret. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængigt af den konkrete situation. Dette gælder naturligvis kun, hvis der er tale om en berettiget reklamation, og såfremt manglen ved varen ikke er opstået som følge af slid, fejlagtig brug eller anden adfærd, der har forvoldt skade på varen. Du skal reklamere hurtigst muligt og senest to måneder efter, at du har opdaget fejlen eller manglen ved varen.

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, www.forbrug.dk. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark.